میرزاقلمدون

نوشته های پراکنده

میرزاقلمدون

نوشته های پراکنده

میرزاقلمدون

میرزاقلمدون آدمی بود بسیار لاغر، کمی بلند و با خطوط قیافه ای کاملا ظریف و رفتاری در کمال دقت. آدمی که حتا در تکان دادن دست و پا، و گرداندن چشم رعایت جوانب را می کرد و احتیاط های لازم را به عمل می آورد. می کوشید که اگر لباسی بر تن می کند، این لباس اگر آراسته نیست پاکیزه باشد و جامه اگر از شال کشمیر پرداخته نشده، لااقل از ماهوت چرب قبای حاجی بازاری ممتاز باشد.
میرزاقلمدون ها معمولا محجوب و کم رو و مؤدب بودند. با اندک سخن نادرستی سرخ می شدند و بردباری و ادب مخصوصی از خود نشان می دادند. همچنین در همه چیز و همه کار ظرافتی داشتند که هیچ طبقه ای در آن زمان این ظرافت را به کار نمی بست. در عصری که فرضا لقمه های به اصطلاح کله گربه ای متداول بود، میرزاقلمدون بسیار کم غذا می خورد، آهسته غذا می خورد و پاکیزه غذا می خورد.

پرویز ناتل خانلری ـ از کتاب نقد بی غش

آخرین نظرات
  • ۵ خرداد ۹۵، ۱۵:۲۰ - لی لی (لیلی نامه)
    احسنت...
  • ۴ خرداد ۹۵، ۱۰:۱۶ - ساتیا
    :):)
  • ۴ خرداد ۹۵، ۱۰:۰۷ - s-a
    :|
توی خبرها اومده که رئیس کل بانک مرکزی گفته : «نمی دونم چقدر حقوق می گیرم»
چون ممکنه خیلی ها از این حرف تعجب کنند و درک ش براشون مشکل باشه، من لازمه توضیح بدم؛

زمانی توی یکی از واحدهای شهرداری، کارمندی داشتم که سن و سالی ازش گذشته بود و دختر دم بخت داشت و کلی گرفتاری، این بنده خدا هم واقعا نمی دونست چقدر حقوق می گیره. چون توی اوضاع بی سروسامون شهرداری، اونقدر وام و مساعده و علی الحساب از امور مالی گرفته بود و تا خرخره توی بدهی دست و پا میزد که آخر ماه، کل حقوق ش بابت بدهی هاش مصادره می شد و در نتیجه، دائم همین حرف رئیس کل بانک مرکزی رو تکرار می کرد که : «نمی دونم چقدر حقوق می گیرم»!

#طنزیمات

نظرات  (۱)

۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۲۰ لی لی (لیلی نامه)
احسنت...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">