میرزاقلمدون

نوشته های پراکنده

میرزاقلمدون

نوشته های پراکنده

میرزاقلمدون

میرزاقلمدون آدمی بود بسیار لاغر، کمی بلند و با خطوط قیافه ای کاملا ظریف و رفتاری در کمال دقت. آدمی که حتا در تکان دادن دست و پا، و گرداندن چشم رعایت جوانب را می کرد و احتیاط های لازم را به عمل می آورد. می کوشید که اگر لباسی بر تن می کند، این لباس اگر آراسته نیست پاکیزه باشد و جامه اگر از شال کشمیر پرداخته نشده، لااقل از ماهوت چرب قبای حاجی بازاری ممتاز باشد.
میرزاقلمدون ها معمولا محجوب و کم رو و مؤدب بودند. با اندک سخن نادرستی سرخ می شدند و بردباری و ادب مخصوصی از خود نشان می دادند. همچنین در همه چیز و همه کار ظرافتی داشتند که هیچ طبقه ای در آن زمان این ظرافت را به کار نمی بست. در عصری که فرضا لقمه های به اصطلاح کله گربه ای متداول بود، میرزاقلمدون بسیار کم غذا می خورد، آهسته غذا می خورد و پاکیزه غذا می خورد.

پرویز ناتل خانلری ـ از کتاب نقد بی غش

آخرین نظرات
  • ۵ خرداد ۹۵، ۱۵:۲۰ - لی لی (لیلی نامه)
    احسنت...
  • ۴ خرداد ۹۵، ۱۰:۱۶ - ساتیا
    :):)
  • ۴ خرداد ۹۵، ۱۰:۰۷ - s-a
    :|

فیلم فروشنده اصغر فرهادی با دریافت دوجایزه، حسابی در جشنواره ی کن خبرساز شده. تجربه بهم میگه همین روزها باید منتظر یک هجمه ی وسیع تخریبی علیه فرهادی و عوامل فیلم از سوی رسانه های خبری داخلی باشیم! یعنی ما ایرانی جماعت اصولا اینجوری از موفقیت هم وطنانمون استقبال می کنیم!

از دیروز در حالیکه ماهواره ها دارند حسابی روی این خبر مانور می دن، رسانه ی ملی (میلی) خودشو زده به کوچه ی علی چپ و صدالبته یک عده دارن اونجا لیست بلند و بالایی از نکات ضدارزشی این فیلم و ماهیت پلید سازندگانش برای استفاده در روزهای آتی سرهم بندی می کنند.

نظرات  (۱)

۰۶ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۴۶ روح معلق (بیاد اون روزا)
ولی من چنتا برنامه دیدم که این خبر رو منتشر کرد و تبریکات گفتن و اینا
پاسخ:
صدا سیما بعد از دیگران راه افتاد و این یعنی رسانه ی پس رو!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">