میرزاقلمدون

نوشته های پراکنده

میرزاقلمدون

نوشته های پراکنده

میرزاقلمدون

میرزاقلمدون آدمی بود بسیار لاغر، کمی بلند و با خطوط قیافه ای کاملا ظریف و رفتاری در کمال دقت. آدمی که حتا در تکان دادن دست و پا، و گرداندن چشم رعایت جوانب را می کرد و احتیاط های لازم را به عمل می آورد. می کوشید که اگر لباسی بر تن می کند، این لباس اگر آراسته نیست پاکیزه باشد و جامه اگر از شال کشمیر پرداخته نشده، لااقل از ماهوت چرب قبای حاجی بازاری ممتاز باشد.
میرزاقلمدون ها معمولا محجوب و کم رو و مؤدب بودند. با اندک سخن نادرستی سرخ می شدند و بردباری و ادب مخصوصی از خود نشان می دادند. همچنین در همه چیز و همه کار ظرافتی داشتند که هیچ طبقه ای در آن زمان این ظرافت را به کار نمی بست. در عصری که فرضا لقمه های به اصطلاح کله گربه ای متداول بود، میرزاقلمدون بسیار کم غذا می خورد، آهسته غذا می خورد و پاکیزه غذا می خورد.

پرویز ناتل خانلری ـ از کتاب نقد بی غش

آخرین نظرات
  • ۵ خرداد ۹۵، ۱۵:۲۰ - لی لی (لیلی نامه)
    احسنت...
  • ۴ خرداد ۹۵، ۱۰:۱۶ - ساتیا
    :):)
  • ۴ خرداد ۹۵، ۱۰:۰۷ - s-a
    :|

عادت کرده ایم به اینکه هر حادثه ای اتفاق بیفتد - خوب و بدش تفاوتی ندارد - عده ای از آن استفاده ی سیاسی کنند و در جهت کوبیدن رقیب، به دمی یا قلمی یا قدمی، حداکثر بهره برداری (شما بخوانید سوء استفاده) را داشته باشند. عده ای در جهت حمله به اعتقادات و باورهای دیگران ، عده ای برای معروفیت و محبوبیت بیشتر خود و صدالبته، شمار زیادی هم محض شوخی و خنده و مسخره بازی، سوژه ی جدید را دست بگیرند و از این محفل به آن محفل، از این رسانه به آن رسانه، به خصوص در فضای مجازی آن را علم کنند...


نمونه اش هتک حرمت دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده، سقوط فلان هواپیما، برد و باخت های تیم ملی والیبال و... و ... و....


خدا کند در واقعه ی اسفبار مکه و منا، مراقب قلمها و نقل قول ها و کپی کردن هایمان باشیم تا اگر مرهم نیستیم، نمک نباشیم بر زخم دل صدها خانواده ی داغداری که این روزها عزیزی را از دست داده اند.

میرزا قلمدون

نظرات  (۴)

همیشه آرزو می کنم و از خدا می خوام قد یه عده قبیح و بی حیا نشم. نوشتن و منتشر کردن و حتی خندیدن به خیلی از این شوخی ها قباحت می خواد.
پاسخ:
ممنون از نظرتون. کاش آدرس می ذاشتید
دلم خیلی غم داره :(

پاسخ:
غم و غصه ی شنیدن بعضی حرفها از غم و غصه ی مصیبت، جانکاه تره
منظورتون توجیهات عربستانه؟
یا بی خردی بعضی از مردم خودمون؟

پاسخ:
بی خردی های بعضی از مردم خودمون توی محیط مجازی و شبکه های اجتماعی منظورم بود
از حکومت عقب افتاده و خبیث عربستان چیزی جز این توجیهات انتظار نمی ره
آها
آره واقعا :(

پاسخ:
ممنون از حضورتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">