میرزاقلمدون

نوشته های پراکنده

میرزاقلمدون

نوشته های پراکنده

میرزاقلمدون

میرزاقلمدون آدمی بود بسیار لاغر، کمی بلند و با خطوط قیافه ای کاملا ظریف و رفتاری در کمال دقت. آدمی که حتا در تکان دادن دست و پا، و گرداندن چشم رعایت جوانب را می کرد و احتیاط های لازم را به عمل می آورد. می کوشید که اگر لباسی بر تن می کند، این لباس اگر آراسته نیست پاکیزه باشد و جامه اگر از شال کشمیر پرداخته نشده، لااقل از ماهوت چرب قبای حاجی بازاری ممتاز باشد.
میرزاقلمدون ها معمولا محجوب و کم رو و مؤدب بودند. با اندک سخن نادرستی سرخ می شدند و بردباری و ادب مخصوصی از خود نشان می دادند. همچنین در همه چیز و همه کار ظرافتی داشتند که هیچ طبقه ای در آن زمان این ظرافت را به کار نمی بست. در عصری که فرضا لقمه های به اصطلاح کله گربه ای متداول بود، میرزاقلمدون بسیار کم غذا می خورد، آهسته غذا می خورد و پاکیزه غذا می خورد.

پرویز ناتل خانلری ـ از کتاب نقد بی غش

آخرین نظرات
  • ۵ خرداد ۹۵، ۱۵:۲۰ - لی لی (لیلی نامه)
    احسنت...
  • ۴ خرداد ۹۵، ۱۰:۱۶ - ساتیا
    :):)
  • ۴ خرداد ۹۵، ۱۰:۰۷ - s-a
    :|

مدتها بود در فروشگاههای شهرکتاب، لوازم التحریری ها و هر جا که به فکرم می رسید، دنبال یک جور کارت پستال کوچک بودم. کارت پستالی که بشود داخلش با خودکار خط نوشت و کوچکی خط، توی کارت گم نشود. دیروز را هم در معدن کارت پستال خیابان انقلاب، فرهنگسرای یساولی گشتم و بی فایده بود.

دست آخر، درست جایی که انتظارش را اصلا نداشتم، یعنی در بساط یک دستفروش کنار پیاده رو، چیزی بهتر از کارت پستال پیداکردم؛ دسته ای کاغذهای ضخیم کاهی که نوشتن در آن حس خوبی به آدم می بخشد. دویست برگ تنها به بهای هزارتومان!

الان حسی دارم شبیه به حس کریستف کلمب هنگام کشف قاره ی امریکا!


میرزا قلمدون

نظرات  (۶)

چه جالب :)
من یساولی رو خیلی دوس دارم ولی...
همیشه هر چی می خوام داره اونجا :)

ولی این کار شما هم جالبه... خوش به حال کسی که این کارت های خوش خط رو بهش میدین :)

پاسخ:
منم یساولی رو دوست دارم. آدم میره اونجا تشویق می شه به کار هنری بیشتر...
این خط ها رو به کسی نمی دم معمولا. از صبح چندتایی نوشتم گذاشتم روی میز کارم، هر کسی میاد مثل خرمای نذری یکی برمیداره می ره!!
۲۲ مهر ۹۴ ، ۱۱:۳۴ سکینه پیرپکاجکی

دست خط خوبی داری

یه متن هم برای من بنویس

کاش مت هم خطمان خوب بود! مثل ادعایمان!
چه جالب :)
۲۴ مهر ۹۴ ، ۱۸:۳۹ سکینه پیرپکاجکی

سلام دوست من

اگه دوست داشتی منو لینک بده

۲۴ مهر ۹۴ ، ۲۰:۳۶ ماه پیشانو
حسی که الان دارم حس غبطه خوردن فقط برای توانایی که شما دارین و من خیلی دلم میخواد داشته باشمش.....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">