میرزاقلمدون

نوشته های پراکنده

میرزاقلمدون

نوشته های پراکنده

میرزاقلمدون

میرزاقلمدون آدمی بود بسیار لاغر، کمی بلند و با خطوط قیافه ای کاملا ظریف و رفتاری در کمال دقت. آدمی که حتا در تکان دادن دست و پا، و گرداندن چشم رعایت جوانب را می کرد و احتیاط های لازم را به عمل می آورد. می کوشید که اگر لباسی بر تن می کند، این لباس اگر آراسته نیست پاکیزه باشد و جامه اگر از شال کشمیر پرداخته نشده، لااقل از ماهوت چرب قبای حاجی بازاری ممتاز باشد.
میرزاقلمدون ها معمولا محجوب و کم رو و مؤدب بودند. با اندک سخن نادرستی سرخ می شدند و بردباری و ادب مخصوصی از خود نشان می دادند. همچنین در همه چیز و همه کار ظرافتی داشتند که هیچ طبقه ای در آن زمان این ظرافت را به کار نمی بست. در عصری که فرضا لقمه های به اصطلاح کله گربه ای متداول بود، میرزاقلمدون بسیار کم غذا می خورد، آهسته غذا می خورد و پاکیزه غذا می خورد.

پرویز ناتل خانلری ـ از کتاب نقد بی غش

آخرین نظرات
  • ۵ خرداد ۹۵، ۱۵:۲۰ - لی لی (لیلی نامه)
    احسنت...
  • ۴ خرداد ۹۵، ۱۰:۱۶ - ساتیا
    :):)
  • ۴ خرداد ۹۵، ۱۰:۰۷ - s-a
    :|

خبر جالب اینکه پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، چهارشنبه 16 دی خبرداده که : صنایع خوراکی سعودی صافولا، یکی از شرکت های عربی که در بازار ایران نیز فعالیت دارد با وجود تمام مشکلات دیپلماتیک قصد دارد در بازار ایران باقی بماند و تصمیم به خروج سرمایه از این بازار را ندارد.
مدیر ارشد اجرایی این شرکت هم گفته: اگر تحریم ها برداشته شوند این شرکت سود بیشتری را عاید خواهد شد به همین دلیل قصد خروج از ایران را نخواهیم داشت.
بر اساس آمار منتشر شده، شرکت صافولا 90 درصد سهام شرکت توسعه صنعتی بهشهر را در اختیار دارد، این در حالی است که شرکت بهشهر دارنده 40 درصد از سهام بازار خوراکی ایران است. (لینک منبع)


من کاری به کاروکاسبی حضرات سعودی ندارم. اختیار مالشان را دارند که کجا خرج کنند و کجا دربیاورند! فقط تقاضا می کنم مسئولین محترم یک مقدار شفاف سازی کنند که اگر بر حسب اعداد و ارقام بالا، (نود درصد ضربدر چهل درصد) سی وشش درصد آنچه در سفره گذاشته ایم، از کمپانی آقایان خریداری می شود، یک مقدار در غلظت و چیدمان لغات و بلندای اصواتمان ، زمانی که به ایشان بدوبیراه می گوییم، تجدید نظر نماییم!

کانال میرزا قلمدون در تلگرام
@mirzaghalamdoon

میرزا قلمدون

نظرات  (۴)

سلام وب خوبی داری به منم سربزن اگه با تبادل لینک موافقی خبربده
سلام
یعنی بخاطر ترس از اینکه خدا روزیمون رو داده دست اونا بریم طرف باطل؟؟؟
پاسخ:
نه منظورم اصلا این نبود. 
اگر بخوام واضح بگم ، حرفم اینه که واقعا جای تأسف داره طبق این آماری که منتشر کردند، 36 درصد سهام خوراکی ما دست سعودی ها باشه.
یعنی واقعا شما معتقدید که خدا روزی مون رو دست اونا داده؟!!! پس معنای آیه که فرمود «لن یجعل الله للکافرین على المؤمنین سبیلا» چی می شه؟

بنظرتون تأسف آور نیست؟؟؟؟
۱۹ دی ۹۴ ، ۲۰:۴۱ منوچهر منطق
میرزا یه چیزی خیلی جالبه...این به خاطر سوء مدیریت نیست که حال و روز کشور اینه...اینا آنچنان خوب اوضاع رو مدیریت میکنن که ما حتی ککمون هم نمیگزه...
پاسخ:
نه عزیز. گزش گاهمون پوست کلفت شده احیانا!!

نه من منظورم این نبود!
منظورم این بود که شما میگید که چون حالا 36 درصد سهام خوراکی ما دست سعودی هاست (که خیلی هم تاسف و تأمّل داره) باید سکوت کنیم و حرف بشنویم؟
پاسخ:
خیر. اما خوبه یک دهم این شعارها و تجمع ها و موضع گیری ها و محکوم کردنها و پرچم آتیش زدنها، بشینیم یه فکری به حال وابستگی های اسفبار اینچنینی بکنیم. اونا رو داشته باشیم، اینم داشته باشیم. 
گاندی شعار مبارزه با استعمار انگلیس داد (البته اندازه ی ما سروصدا نکرد) و در تایید حرفش، نوع پوشش و مصرفش هم عوض شد. خیلی زشته آدم ظهر توی نماز جمعه همراه دیگران شعار مرگ بر آل سعود بده و یکساعت بعد ، سر سفره ی ناهار، سی و چند درصد محتویات سفره شو از اونا تأمین کرده باشه. زشت نیست؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">