میرزاقلمدون

نوشته های پراکنده

میرزاقلمدون

نوشته های پراکنده

میرزاقلمدون

میرزاقلمدون آدمی بود بسیار لاغر، کمی بلند و با خطوط قیافه ای کاملا ظریف و رفتاری در کمال دقت. آدمی که حتا در تکان دادن دست و پا، و گرداندن چشم رعایت جوانب را می کرد و احتیاط های لازم را به عمل می آورد. می کوشید که اگر لباسی بر تن می کند، این لباس اگر آراسته نیست پاکیزه باشد و جامه اگر از شال کشمیر پرداخته نشده، لااقل از ماهوت چرب قبای حاجی بازاری ممتاز باشد.
میرزاقلمدون ها معمولا محجوب و کم رو و مؤدب بودند. با اندک سخن نادرستی سرخ می شدند و بردباری و ادب مخصوصی از خود نشان می دادند. همچنین در همه چیز و همه کار ظرافتی داشتند که هیچ طبقه ای در آن زمان این ظرافت را به کار نمی بست. در عصری که فرضا لقمه های به اصطلاح کله گربه ای متداول بود، میرزاقلمدون بسیار کم غذا می خورد، آهسته غذا می خورد و پاکیزه غذا می خورد.

پرویز ناتل خانلری ـ از کتاب نقد بی غش

آخرین نظرات
  • ۵ خرداد ۹۵، ۱۵:۲۰ - لی لی (لیلی نامه)
    احسنت...
  • ۴ خرداد ۹۵، ۱۰:۱۶ - ساتیا
    :):)
  • ۴ خرداد ۹۵، ۱۰:۰۷ - s-a
    :|

یکی از هنرپیشه های چهره و محبوب سینمایی توی مصاحبه ی تلویزیونی، خیلی ریلکس افاضه فیض می فرمود که چون رفت و آمد زیادی به اصفهان دارد، اغلب این مسیر را با خودرو (لابد از همان انواع میلیاردی) با سرعت متوسط 170 کیلومتر در ساعت طی می کند و مشکلی هم با جریمه ها ندارد! (دارندگی و برازندگی!)

از جنبه تربیتی و آموزشی و اخلاقی(!) این اظهار فضل ها که بگذریم و استعداد مفرط اهل رسانه را هم در تخریب فرهنگ فاکتور بگیریم، خوشبختانه  پس از سالیان سال، بالاخره تصمیمی که می بایست بیست سی سال پیش گرفته می شد، به منصه ی ظهور رسید.

بخوانید:
جرائم رانندگی گران شد/ سرعت غیرمجاز و عبوراز چراغ قرمز ۲۰۰هزار تومان

هیات دولت نرخ جرائم رانندگی را اصلاح و سقف جریمه ها را به 4 میلیون ریال رساند.

عبور از چراغ قرمز، سبقت غیرمجاز در راه های دو طرفه و تجاوز از سرعت مجاز ( بیش از 30 کیلومتر بر ساعت) در کلانشهرها و مراکز استان ها و جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی تا 200 هزار تومان 

انجام حرکات نمایشی مانند دور زدن در جا و یا حرکت موتور سیکلت بر روی یک چرخ، حرکات مارپیچ، حرکت با دنده عقب در آزادراه ها و بزرگ راه ها به 150 هزار تومان و عبور از محل ممنوع، استفاده از تلفن همراه، عدم رعایت مقررات حمل بار و عبور وسایل نقلیه غیرمجاز از خطوط ویژه 100 هزار تومان

رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روان گردان و افیونی 400 هزار تومان 

حرکت نکردن وسایل نقلیه بین خطوط، نداشتن پلاک جلو، عقب و یا ناخوانا بودن آن و عدم رعایت حق تقدم عبور 60 هزار تومان 
نداشتن برگه معاینه فنی 40 هزار تومان 


کانال تلگرامی میرزا قلمدون : @mirzaghalamdoon
منبع خبر: ایلنا

میرزا قلمدون

نظرات  (۴)

مقرر کردن جریمه های سنگین تنها یکی از هزار راه فرهنگسازی است که تاثیر بسیار موثر اما مقطعی دارد. نمونه ی این تاثیر مقطعی را می توانید سر چهارراه هایی ببینید که برقشان رفته و پلیسی هم در آن وجود ندارد. قوانین باید از درون شکل بگیرند و به اصطلاح نهادینه شوند در وجود آدم ها. و گرنه چه سود از جریمه های بالا؟ آن ها که معضل خیابان های شهرهای بزرگند و دلشان می خواهد خلاف کنند و دارند که بدهند، می دهند.
پاسخ:
من با فرموده ی شما در مورد اولویت فرهنگ سازی کاملا موافقم. نظر بجا و درستی ست.
اما چه فرهنگ سازی بشود چه نشود (که نمی شود و میدانیم که چقدر ضعف داریم در این زمینه) ضمانت اجرایی قانون، خودش باز لنگه کفشی است غنیمت در بیابان!
همین الان که ما این سطور را می نویسیم و می خوانیم، در قانون ما ضمانت های مالی اجرایی و جریمه هایی در مورد اعمال خلاف قانون وجود دارد که عدد و رقم ریالی آن مربوط به هشتاد سال پیش است!
نتیجه اینکه دادگاه و مجری قانون از خیر اجرای آن گذشته و به روش های دیگری رو آورده است. قانون و اجرای آن اگر با ضمانت های ضعیف ، سست شود، حتی فرهنگ سازی هم به نتیجه نمی رسد.
منصفانه نیست!‌بعضیا سهواً‌ دچار خلاف میشن! آخه همه که قصدی نیست :/
پاسخ:
معلومه شما زیاد سهوی دچار خلاف رانندگی می شید!   ;-)
منم خلاف سهوی زیاد داشتم. ولی فکر می کنم به ضررش می ارزه. نمی دونید چه دل خونی دارم از خلاف هایی که دیگران می کنند و حق دیگران ضایع می شه.
۲۲ دی ۹۴ ، ۱۱:۵۷ منوچهر منطق
در هر صورت اون هنرپیشه عزیز ککش هم نمیگزه!!!
۲۴ دی ۹۴ ، ۱۴:۰۰ برف دونه
با آقای منطق موافقم. 200 هزار تومن چیزیه برای امثال اون گردن کلفتی که تو مصاحبه اونجوری میگه؟!!! :|


پاسخ:
باز به قول قدیمیا، کاچی به از هیچی!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">